دارا از سال 1397 در حوزه تامین مالی حوزه مصرفکننده (Consumer Finance) و لندتک آغاز به کار کرد. دارا اقدام به ارائه محصولی نوآورانه مبتنی بر راهکار مالی نوین BNPL، تحت عنوان «داراکارت» کرده است. با استفاده از این محصول افراد میتوانند هر خرید خود را 30 روز بعد از خرید یا طی سه مرحله پرداخت کنند. در حال حاضر دارا این محصول را به مشتریان فردی و سازمانی، با سقف اعتبار تخصیصی 50 میلیون تومان، ارائه میدهد. مشتریان فردی میتوانند با ارائه تضامینی از قبیل چک، سفته الکترونیک و کد معرف، داراکارت خود را با میزان اعتبار مشخصی دریافت کنند. سازمانها نیز بهعنوان مشتریان سازمانی پس از عقد قرارداد با دارا، قادر به تخصیص اعتبار به کارکنان خود خواهند بود.
همچنین دارا بهمنظور تسهیل فرایند خرید کاربران در کنار کارت، موبایلکارت خود را ارائه کرده است. موبایلکارت دارا به کاربران این امکان را میدهد تا علاوه بر خرید از طریق اسکن کیو آر کد، تراکنشهای خریدهای خود را بهراحتی مدیریت کنند و از تنوع مدلهای بازپرداخت این محصول بهرهمند شوند.
دارا ارزش پیشنهادی خود به شبکه پذیرندگی را افزایش مبلغ خرید کاربر در هر مراجعه و افزایش نرخ بازگشت کاربران میداند. طبق گفته مدیران دارا، عملکرد سال گذشته شرکت حاکی از آن است که کاربران بهطور متوسط در هر خرید مبلغ ۹۰۰ هزار تومان از اعتبار خود هزینه کردهاند، این در حالی است که میانگین مبلغ اعتبار تخصیصی به هر یک از کاربران در حدود سه میلیون تومان بوده است. از سوی دیگر در رابطه با تکرار خرید، ۷۷ درصد کاربران فعال در سال گذشته بیش از یک خرید داشتهاند و بهطور متوسط ۵.۷ بار از شبکه پذیرندگی دارا خرید کردهاند.